Anasayfa > Günün Haberleri > Sitene ekle > Arşiv > İletişim > Künye > Reklâm
__________________________________________________________________________________________
Güncel -
Spor - Siyaset - Ekonomi - Medya - Polemik - Dünya - Teknoloji - Sağlık –Kültür Sanat- Eğitim – Röportaj – Reklâmlar

   Üyemiz Değilseniz! Tıklayın   Gesellschaft für bedrohte Völker/PRESSEMITTEILUNG Göttingen   Haşdi Şabi ve Irak’ın 'Kerkük seferi' ne idi ne değildi?   YENİ HABER, NÛÇA NÛ (11) HER BÎJI KURDİSTAN   Hüseyin Akıncı:Yetersizlik, İhanetin Kapısını Açan Anahtardır   YENİ HABER, NÛÇA NÛ (09) HER BÎJI KURDİSTAN   Bagdad-Angriff auf Kurden in Kirkuk   Bülent Tekin:YAZAR BÜLENT TEKIN ILE SÖYLEŞI   Son dakika! Barzani'den Kerkük açıklaması   Dr. Cherly Benard:Kürdistan, Amerikan bağımsızlık tecrübelerinden neler öğrenebi   Dr.İsmet Turanlı:Tarihten korkmayanlar, utanmayanlar
Onur Yazarımız

Konuk Yazarlar

Ana Menü
 
Ana SayfaAna Sayfa
    Ana Sayfa

    Konu Başlıkları
    Haber Gönder
    Haberler
Diğer Başlıklar
    Evo UserBlock
    Yazarlar
    Site Haritası
    Haber Arşivi
    Yönetici Notu
    Reviews
    Tavsiye Et
    NukeSentinel
    İletişim Formu
    Sorularınız
Üyeler
    Üye Bilgileri
    Üye Hesabınız
    Üye Listesi
    Üye Grupları
    Özel Mesaj
Birlikte
    Forumlar
    Destekleyenler
    Anket
    Arama
Sayfa İstatistikleri
    Top 10
    İstatistikler
Linkler
    Yararlı Programlar
    Web Siteleri

Arama
 



Bağış - Reklam
Sitemizin yaşaması ve daha iyi bir içerikle yayın hayatına devam etmesi için reklam ve bağışlarınıza ihtiyacımız var. Lütfen Buraya Tıklayarak bizimle ilişkiye geçin... Şimdiden teşekkür ederiz....

Top 10 Links
 

Günün Haberi
 
Bu gün için henüz önemli bir haber yok.

Son Eklenenler

 
Gesellschaft für bedrohte Völker/PRESSEMITTEILUNG Göttingen


PRESSEMITTEILUNG Göttingen, den 20. Oktober 2017-18.10.2017
Irak: Religiöse Minderheiten geraten zwischen die Fronten - Christen und Yeziden droht neue Islamisierungsgefahr durch schiitische Milizen

Gesellschaft für bedrohte...
Haşdi Şabi ve Irak’ın 'Ke...
YENİ HABER, NÛÇA NÛ (11) ...
Hüseyin Akıncı:Yetersizli...
YENİ HABER, NÛÇA NÛ (09)...
Bagdad-Angriff auf Kurden...
Bülent Tekin:YAZAR BÜLENT...
Son dakika! Barzani'den K...
Dr. Cherly Benard:Kürdist...
Dr.İsmet Turanlı:Tarihten...
[ Devamı Haberler Bölümünde ]

.

 
    GÜNCEL
    Dr.İsmail Beşikci:Tüm Kürdler 'Bayrağımız ..


Dr.İsmail Beşikci:Tüm Kürdler 'Bayrağımız ..


   Dr.İsmail Beşikci:28 Devlet Bağımsız K..

   Dr.İsmail Beşikci:Hasta Adam..

   DARBE HAKKINDA YAZARLARIN FARKLI GÖRÜŞ..

   DAXUYANIYA NAVENDA PENA KURD LI SER BÛ..

   YENİ HABER, NÛÇA NÛ (11) HER BÎJI KURD..

 
    MAKALE
    Rojnews, haber Editörüne..


Rojnews, haber Editörüne.-08.04.2017
Siz sürekli Gü..


   GÜNEY KÜRDİSTAN’IN KAZANIMLARINI KORUY..

   Kutbettin özer:OHAL’DE Referandum!<..

   Kutbettin Özer:GÜNEY KÜRDİSTAN’IN KAZA..

   Kutbettin Özer:SEKİZ MART KADINLAR GÜN..

   Kutbettin Özer:Geri Zekâlı, Emin Çö..

    KURDİ
    Sêvê Evîn Çîçek’in Eserleri;Yazar ve Araşt..

Sêvê Evîn Çîçek’in Eserleri / Yazar ve Araştırmacı,-25.01.2013 ..


   Kitêba çîrokan ya Fatma Savci..

   Zinar Soran/ PDKT û Çend Bûyerên Balkê..

   PSK-Berpirsê Bûyerên Amedê Hikumet Bi ..

   Romana nû ya Zeynel Abidîn,« SAR »derk..

   Mamoste Marûf :MİT 'A DEWLETA TIR..

 
    DÜNYA GÜNDEMİ
    Son dakika! Barzani'den Kerkük açıklaması..


Son dakika! Barzani'den Kerkük açıklaması-19.10.2017 ..


   Kürt profesörden Barzani’ye Tarihi Mek..

   Kutbettin Özer:Dr. Said Çürükkaya unut..

   Dr.Sosyolog Ismail Beşikçi:28 Devlet B..

   Halil Sipan:''Müttefiklerimiz bir anda..

   YENİ HABER, NÛÇA NÛ (09) HER BÎJI KURD..

    EKONOMİ
    YENİ HABER, NÛÇA NÛ (11) HER BÎJI KURDİSTA..


01)Kürdistan’da traktör fabrikası kuruluyor-31..


   Kürdistan Bölgesi 75 bin varil petrol ..

   Ümit Boyner: Erkler kavgasını dehşetle..

   Wal Street eylemcileri Davosu bast..

   Fitchten Avrupaya not darbesi!..

   9 ülkeye not darbesi!..

 
    EGİTİM
    Hesen Huseyîn Denîz: Swîsre / Hîndekariya ..


Hesen Huseyîn Denîz: Swîsre / Hîndekariya kurdî dest pê kir-05.09.2016
<..


   Hesen Huseyîn Denîz:Li Swîsre bawernam..

   Xwendekarên zurichê şehadetname sitend..

   Weqfa Ismail Beşikçi (WIB) yek sali..

   Heval GOYİ:Zimanê min..

   BANGA ZIMANÊ KURDÎ..

    KÜLTÜR - SANAT
    Dr. Zerdesht Haco (Dr. Zaradachet Hajo):Bi..


Dr. Zerdesht Haco (Dr. Zaradachet Hajo):Bipêşveçûna dîrokî ya zimanê kurdî û hin taybetm..


   CEJNA WÊ, ÊYDÎ A REMAZAN Ê BÎ DÎL Û CA..

   Pirtûka nû ya Zeynel Abidîn ya bi navê..

   Zeynel Abidîn:XWENAS-5 derket..

   Festival-Karlsruhe'de / NÛÇA NÛ-YENİ H..

   Tekrar Varto’ya Gelmek İstermisiniz?..

 
    MEDYADAN
    Gesellschaft für bedrohte Völker/PRESSEMIT..


PRESSEMITTEILUNG Göttin..


   YENİ HABER, NÛÇA NÛ (11) HER BÎJI KURD..

   YENİ HABER, NÛÇA NÛ (09) HER BÎJI KUR..

   Bagdad-Angriff auf Kurden in Kirkuk..

   Bülent Tekin:YAZAR BÜLENT TEKIN ILE SÖ..

   PRESSEMITTEILUNG Göttingen, den 17. Ok..

    RÖPORTAJ
    Xanım Mılan:Prag’da bir Diarıbekirli, ısma..


Xanım Mılan:Prag’da bir Diarıbekirli, ısmarlama..


   Ömer Özmen:İBRETLİK BİR RÖPORTAJ..

   Ömer Özmen:BİR RÖPORTAJ BİR MESAJ.Deng..

   Özmen:KURDİSTAN AKTUEL İLE RÖPORTAJ ..

   Seyîdxan Kurij:Prof. Golmorad Moradî, ..

   Arif Altunkaynak’ın Av. Medeni Ayhan i..

 
    SİYASET
    Haşdi Şabi ve Irak’ın 'Kerkük seferi' ne i..


Haşdi Şabi ve Irak’ın 'Kerkük sef..


   Hüseyin Akıncı:Yetersizlik, İhanetin K..

   Dr. Cherly Benard:Kürdistan, Amerikan ..

   Dr.İsmet Turanlı:Tarihten korkmayanlar..

   Serbılınd:KÜRDISTANIN KALBI KERKUK ŞEH..

   Îbrahîm Güçlü:LI HEMBERÎ KURDISTANÊ Û ..

    SPOR
    'Kürdistan Bağımsız olursa, FİFA'ya üye..

'Kürdistan Bağımsız olursa, FİFA'ya üye ..

   Real Madrid Kürdistan bölgesinde okul ..

   Dalkurd takimi Isveç 1.Ligine çık..

   Bolt'tan bir rekor daha..

   Muhammed Ali hayır gecesi düzenle..

   Kürdistan Futbol Ligi kuruldu..

 
    TEKONOLOJİ
    İbrahim Güçlü: Haşim Kılıç: DKP / HAK-PAR,..

İbrahim Güçlü: Haşim Kılıç: DKP / HAK-PAR, Yeni Anayasa, Kürtler ..

   Araştırmacı-Yazar:Şakir Epözdemir:YAVU..

   Google geçmişinizi silmeyi öğrenin..

   KÜRDİSTAN / AKÇAKALE TARİHİ..

   ''FARQÎN'Lİ ŞÊX FAXRİ BUKARKÎ'NİN ..

   Windows 8 hız testini geçti mi?..


 
Medya

01) HAK-PAR’ın yeni başkanı Karakoç -26.04.2016

Hak ve Özgürlükler Partisi’nin (HAK-PAR) düzenlediği olağanüstü kongrede Refik Karakoç genel başkanlığa seçildi.

Hak ve Özgürlükler Partisi’nin (HAK-PAR) düzenlediği olağanüstü kongrede Refik Karakoç genel başkanlığa seçildi.

HAK-PAR bugün, 25 Ekim 2015’te geçirdiği trafik kazası sonucu yaşamını yitiren Genel Başkan Fehmi Demir’in yerine yeni genel başkanını seçmek için kongreye gitti.

Kongrede yeni genel başkan ve parti meclisi üyeleri belirlendi.

Rûdaw’a konuşan Genel Başkan Refik Karakoç, “Son seçimde 110 bin oy aldık. Bugünden itibaren, yaşanan savaşın durması ve siyasetin normalleşmesi gerektiği inancındayız. Buna göre çalışıp programımızı halkımıza sunacağız. Bu programla güçlü bir parti olacağımızı düşünüyoruz. Çözümde önemli rol oynayacağız” dedi.

Kongreye, Kürdistan Demokrat Partisi (KDP) Ulusal İlişkiler Sorumlusu Ahmed Kani ve Kürdistan Bölgesi Kültür Bakanı Yardımcısı Salar Osman da katıldı.

Salar Osman, “HAK-PAR, Türkiye’de önemli bir partidir. Özellikle bir önceki seçimlerde oyunu ikiye katladı. Bu, Kuzey Kürdistan’daki siyaset için alternatif müjdesidir” ifadelerini kullandı. (Rûdaw)

AXAFTÎNA CÎGİRÊ SEROKÊ GÎŞTİ YÊ PARTÎYA MAF Û AZADÎYAN (HAK-PAR)
Pazartesi, 25 Nisan
CÎGİRÊ SEROKÊ GÎŞTİ YÊ PARTÎYA MAF Û AZADÎYAN (HAK-PAR)

Mêvanên hêja, yên ji her çar parçayên Kurdistanê, Eyrûpayê,
Birêvebirên partiyên siyasî û saziyên sivîl,
Yek ji rêber û hîmdarê tekoşîna me Rêzdar Kemal Burkay ku heta nuha me bi tenê nehêştiye, Kedkarên çapemeniyê,
Endam û alîgirên tekoşer yên HAK-PARê Hûn hemû bixêr hatin.

Em, bi beşdariya we ya Komcivîna Awerte ya HAK-PARê bextewar in.

Bi biryara meclisa partiya me, ev komcivîn, bexşê Serokê Giştî Fehmî Demîr hatiye kirin ku di qezayeke kambax de jiyana xwe ji dest da.
Bi vê mebestê, ligel Fehmî Demîr, em hemû şehîdên azadiyê ku di tekoşîna azadiya Gelê Kurd de jiyana xwe ji dest dane, bi rêz û hurmet bi bîr tînin.
Li ber yadên wan bejna xwe ditewînim.
Em ê li sozê xwe bin ku me dabûn wan.
Em ê tekoşîna wan ku jiyana xwe têde dan, bidomînin û bi azadiyê bixemilînin.

Dost û hevalên hêja,

Ew statukoya ku sed sal berê li Rojhilata Navîn li dijî berjewendiyên neteweya kurd hat avakirin, nuha bi rûxandinê re rû bi rû ye.
Gelê Kurd, di riya azadiyê de ro bi roj sengerek nû bi dest dixe û dimeşe.
Ew rejima Beas ku li Başûrê Kurdistanê kevir li ser kevir nehêşt, êdî tune.
Ew rejima xwînxwar nebû ku bi hemû cûreyên zilm, zordarî û çekên kîmyayî li dijî gelê me qetlîam û enfalan bi kar anî.
Mixabin piştî Sadam jî, ew birêvebirên ku li Iraqê hatin ser kar, dijayetiya xwe ya li hemberî kurdan didomînin.
Di avakirina rejimeke federal û demokratîk de bi serneketine.
Ji ber vê hişmendiya wan ya teng e ku Iraq bûye meydana tûndî û şerê navxweyî.
Pêkvejiyana li Iraqê roj bi roj zehmettir dibe.
Ji ber vê yekê ye ku gelê me yê li Başûrê Kurdistanê, daxwaza serxebûnê dike.
Ev daxwazeke rewa ye û wek şîrê dayîkê helal e.
Em wek HAK-PAR bi coşek mezin piştgiriya vê daxwaza birayên xwe dikin.

Rejima Beas ya li Sûriyeyê jî, di sekerat de ye.
Rejima Esad jî, pirrengiya li Sûriyeyê li ber çav negirt, mafên hemû netew, komên nijadî û olî yên din binpê kir.
Hemû daxwazên civakê yên rewa û demokratîk bi kuştin û qetlîaman bersivand.
Ji vê bonê ye ku roja dawîlênîna wî jî, nêzîk bûye.
Berî ku ew jî biçe ber apê xwe Sadam, kevir li ser kevir nahêle û Sûriyeyê kiriye gola xwînê. Bi alîkariya welatên wek Îran û Rûsyayê bi sedhezaran xelqên bêguneh qetil kiriye, bi milyonan ji wan jî koçber kiriye.

Hatiye dorpêçkirin û li deverekî Sûriyeyê li benda roja çûndinê ye.
Ew roja ku eqîbeta Iraqê bê serê Sûriyeyê jî, nêzîk e.
Di vê navbeynê de dixwazim derbarê Rojavayê Kurdistanê de jî çend tişt bibêjim.
Em wek HAK-PAR, her tim bi kurdê Rojavayê Kurdistanê re di nav hevkariyê de bûn.
Me çu car nedixwest ku Kurdistan bibe qada şer.
Pêşniyara me ew bû ku bi hevkariya hemû aliyên kurd, bajarên Kurdistanê bên parastin.
Her wisa, me ji birayên xwe yên kurd xwest ku li hemberî lîstikên rejima Esad hişyar bin.
Me, piştgiriya helwesta rêzdar Mesûd Barzanî ya jibo lihevanîna sazî û rêxistinên Rojavayê Kurdistanê kir û îro jî xwedî heman helwestê ne.

Me, siyaseta PYDê ya li dijî rêxistinên kurd mehkûm kir.
Hêviya me ew e ku şerê navxweyî yê li Sûriyeyê bi dawî bibe û tavildest makezagoneke nû bê çêkirin. Statûya Rojavayê Kurdistanê jî, di vê makezagonê de bê mîsogerkirin.

Rewşa Îran û Rojhilatê Kurdistanê;
Rejima hov û dagirker ya Îranê jî, bi awayeke hovane mafên herî rewa yên civakê binpê dike. Civak, di bin zextên herî dijwar de ye.
Di bêaramiya herêmê de para herî zêde ya Îranê ye..
Di peydakirina şerê nijadî û mezhebî de roleke xwe ya girîng heye.
Terora dewletê ya ejima hov, hê jî li Rojhilatê Kurdistanê didome.
Her wisa têkilbûna xwe ya kar û barê navxweyî yê li Başûrê Kurdistanê jî, ji xwe re kiriye xuy.
Jibo di çarçoveya berjewendiyên xwe de wan bi kar bîne, li ser birêvebirên Qendîlê zextek xwe ya dijwar heye.
Hevkariya bi rejima Esad re, ne tiştek veşartî ye û di hemû tevlîhevî û pevçûnên Rojhilata Navîn de tiliya rejima hov heye.
Em wek HAK-PAR, tekoşîna dostên xwe ya li Rojhilatê Kurdistanê silav dikin û bawer in ku dê bighîşin azadiya xwe.

Em bên Tirkiyeyê;
Birêvebirên dewleta tirk jî, hê jî bi siyaseteke red û înkarê mafên Gelê Kurd nas nekiriye. Lê, ligel hemû red, îkar û tevkuştinan jî, gelê kurd tekoşîna xwe didomîne.
Ev not sal e ku pirsgirêka herî girîng ya Tirkiyeyê, pirsgirêka kurd e. Pirsgirêka kurd jî, berhema siyaseta red, îkar û tunekirinê ya dewleta tirk e ku hemû mefên gelê kurd xesp kiriye.

Ji ber ku heta nuha çareseriyek adil nehatiye peydakirin, roj bi roj ev pirsgirêk mezintir bûye. Divê êdî bê zanîn ku ev pirsgirêk, bi siyaseta tundiyê nayê çareserkirin. Ev siyaset, her wisa pêşî li demokratîkbûna Tirkiyeyê jî digre, rê li ber derbeyên eskerî û paşdemayîna xirabtirbûna aboriyê jî vedike.

Her çiqas di van salên dawî de ew siyaseta kevnare hatibe terk kirin û derbarê çareserkirina pirsgirêka kurd de hin gav hatibin avêtin jî, lê belê, ew siyasta kevnare hê jî ji holê ranebûye. Derbarê çareseriyek mayende de projeyek wan ya berbiçav tune. Ev çendîn sal in ku gelê kurd, bi projeyên wek; “rêlibervebûn”, “pêvajoya aşîtî û çareseriyê”, “projeya biratî û yekîtiya neteweyî”, hat xapandin. Lê, dîsa jî, me wek HAK-PARê piştgiriya wan pêngavan kir û bi erênî nirixand.

Nuha jî, di polîtîkayên “yek dewlet, yek milet” de israr tê kirin û hişmendiya “dewleta unîter” didome. Ji ber ku rayedarên dewlet û hikumetê, çareserkirina pirsgirêka kurd di bêçekkirina PKKê de didîtin, ev rê hat xitmandin.

Em wek HAK-PAR, daxwaz dikin ku tavildest dawî li şerê kirêt bê anîn û divê PKKê çekên xwe dayne.
Dewlet jî, jibo çareseriyek mayende gavên pêwsit biavêje. Ev jî, nasîn û qebûlkirina hemû mafên gelê kurd e. Lê, em dibînin ku ne dewlet û ne jî PKK, derbarê van gavên pêwsit de samîmî tevnagerin.
PKKê bi daxwaz û fîtkeriya Îran û Sûriyeyê paşdekişandina çekdarên xwe da rawestandin. Ji aliyek ve jî, bi bikaranîna “hêzên asayîşê” aramiya herêmê têk bir û çekdarên xwe kişand nav navçe û bajaran.
Dewletê jî, bi çêkirina qeleqolan û tedbîrên din, rê li ber şer êli bajaran vekir. Bi van rûdanan re carek din firsenda çareseriyê hat revandin.

Wek tê zanîn, HDP jî bi namzetê xwe başdarê hilbijartinên Serokkomariyê bû û piştre jî, bi vegotina ‘Tirkeyebûnî’ û çareseriya bi rêbazên aşîtiyane di hilbijartina Hesîrana 2015an de 80 parlamenter şand parlamentoyê.

Xwestina civakê jî ew bû ku PKK dest ji şerê çekdarî bikşîne û tekoşîna xwe bi rêbazên siyasî û aşîtiyane bidomîne. Lê belê, ev yek pêk nehat.
Bi destpêka bûyerên li Kobaniyê û teqîna li Pirsûsê re, pêvajo bi temamî hat rûxandin. PKKê bi îlankirina ‘xweseriyên demokratîk’ re pêvajoyek nû hat destpêkirin û li navçeyên wek Varto, Farqîn, Cizîr, Silopî, Nisêbîn, Sûr, Gewer û hwd. hendek hatin kolandin û dest bi şerê li bajaran hat kirin.
Dewletê jî, bi êrişên hewayî dest bi bombekirina deverên Başûrê Kurdistanê kir. Bajar û navçeyan bi hêzên leşkerî û tîmên taybet û çekên giran top û tanqan dorpêç kir û pêre jî, bi operasyonên nemirovane şer dijwartir kir.
Di encama vê şerî de bi hezaran çekdarên PKKê, leşker, polês û kesên sivîl hatin kuştin û birîndarkirin. Bi sedhezaran xelqê sivîl yên bêguneh ji van bajar û navçeyên ku hatin hilweşandi, koçber bûn.
Çu têkiliya vê şerî bi maf û azadiya gelê kurd re tune. Ev şerê ku ji aliyê PKKê ve, wek “şerê gel” hatiye bi navkirin, çu têkiliya xwe bi gel ve tune.

Me wek HAK-PARê, ji PKKê daxwaz kir ku şer bidin sekinandin û hêzên xwe yên li bajaran vekişînin.
Her wisa, bi israr ji dewletê jî xwest ku jibo çaresrî û aşîtiyeke mayende, gavên berbiçav biavêje û projeyên rasteqîn pêk bîne.
Li gor me pirsgirêka kurd, pirsgirêkek neteweyî ye û çareseriya wê jî, bi nasîn û qebûlkirina mafên neteweyî yê gelê kurd dikare pêk were. Ev jî, bi federasyoneke adil dibe.

HAK-PAR ji bo pirsgirêkên din yên Tirkiyeyê jî çareseriyên rasteqîn pêşniyar dike;

Yek ji vana jî, pirsgirêka Elewiyan e.
Wek tê zanîn, li Tirkiyeyê ku di warê ol û mezheban de pirreng e, heta nuha ji bilî mezhebê sune, hemû ol û mezhebên din hatine piştguhkirin.
Mezhebê elewîtî û olên din her tim di bin zextê de hatine girtin. Her çiqas pergala laiktîyê hebûye jî, lê, çu car nehatiya bikaranîn.
Em wek HAK-PAR, ji roja destpêkê ve reftarê wê yekê ne ku hemû mafên civaka elewî bê nasîn û dayîn û divê êdî dewlet dev ji wê siyaseta xwe ya durû berde.

Divê dev ji hemû cûreyên cûdakeriyê berde.
Divê li dibistanan bêgaviya dersa olî rabike.
Divê Saziya Karên Olî ku heta nuha wek saziya dewletê hatiye birêxistinkirin, veguhusîne wexfê.

Em, di heman demê de demokrasiyeke li gor pîvanên Yekîtiya Ewrûpayê ku pirreng û pirdeng e, diparêzin.
Divê hemû astengên li pêşberê birêxistinbûn û azadiya çapemeniyê bên rakirin.
Jibo hemû sazî, komel û partiyên siyasî ku tundiyê naparêzin, bên damezrandin û bikaribin bi awayeke azad kar û xebat bikin, divê di makezagonê de bê mîsogerkirin.

Divê qanûna partiyên siyasî, ya hilbijartinê û ya cezayê bê demokratîzekirin.
Divê benda hilbijartinê bi temamî bê rakirin, her partî li gorî dengên ku girtibe, di parlamentoyê de bê temsîlkirin û li gorî dengên xwe bikaribe ji xezîneyê alîkariya aborî werbigre.

Divê hemû mafên jinan, karker û xebatkaran bi temamî bê naskirin û dayîn.
Divê polîtîkayên li gor berjewendiyên kedkaran bê pêşxistin û girîngî bi hawurdor, tenduristî û perwerdehiyê bê dayîn.
Jibo bikaranîna vana, divê ew makezagona ku di sala 1982an de ji aliyê derbekaran ve hatiye çêkirin, bi temamî bê guhertin û di şûna wî de makezagoneke sivîl û demokratîk bê çêkirin.
Partiyên ku nuha di parlamentoyê de ne, herçias soz dabûn civakê jî, lê, niyeta wan ya çêkirina makezagoneke nû tune.

Dixazin ku li gorî berjewendiyê xwe bikesy bikin.
Em wek HAK-PAR, reftarê çêkirina makezagoneke nû ne ku bikaribe bibe bersiva pêwsitiyên hemû aliyên civakê.
Ev makezagon, divê bibe bingeha demokratîkbûna welat, çareserkirina pirsgirêka kurd, ya elewiyan û yên din.
Makezagoneke nû, bi taybet divê van esasan bihewîne;
Li gorî rewşa civakî û pirrengiya welat ku bikaribe ji aliyê siyasî, îdarî û perwerdehiya bi zimanê zikmakî ve azadiya hemû hemwelatiyan di nav xwe de bihewîne, bê bikeyskirin.
Herwisa, li gorî pîvanên Yekîtiya Ewrûpayê be ku bikaribe hemû maf û azadiyan di nav xwe de bihewîne

Mêvanên ezîz û dostên hêja,
HAK-PARê, bi siyaseta xwe ya bi pîvan û bi qadirên xwe yên fedekar û têgihîştî, derbarê çareserkirina pirs û pirsgirêkên esasî yên li Tirkiyeyê de polîtîkayeke rasteqîn û girabuha meşandiye û di vî derbarî de ji gelek neqeb û astengan derbas bûye.
Bi vê hişmendiya xwe di her du hilbijartinên sala 2015an de bi awayeke serkeftî derket pêşberê civakê.
Di serî de daxwazên gelê kurd, bi awayeke wêrek daxwazên hemû aliyên civakê anî ziman û parast.
Ligel hemû bêderfetiyan, astengên der û hundir, 110 hezar deng wergirt ku ev deng, jibo pêşerojê, hêviyek mezin dide me.

HAK-PARê, êdî bala civakê kişandiye
Me, ji aliyek ve partiyê bi pêş xist, ji aliyek ve jî, hewldanên xwespardin, dabeşkirin û parçekirinê ku ji derve dihatin, berealî kir û derxist valahiyê.
Em neketin dafikên ku li gor hesabên şexsî, liser navê “tifaq” û “yekîti”yê hatin kirin daku partiyê bêbandor bikin û beşdarê hilbijartinan nebe.

Dixwazim hinek jî behsa nêrîn û siyaseta me ya derbarê “yekîtî”yê de bikim;
Wek hun jî dizanin, HAK-PAR bixwe projeya yekîtiya hêz û kesayetiyên welatparêz e.
Ji vê bonê bû ku me wek aliyekî siyasî, jibo xatirê yekîtîya welatparêzên kurd Partiya Demokrasî û Aşîtiyê girt û bi aliyên din re HAK-PARê damezrand. Ez bixwe di wê baweriyê de me ku heta nuha, di çarçoveya berjewendiyên gelê kurd de di nav HAK-PARê de fedekariya ku bi me qediyaye, me pêk aniye

Çu car em ji nirxên demokrasî û berjewendiyên gelê kurd dûr neketin, ji amadekirina bernameyê bigirina ta çêkirina rêzikname, hilbijartina nav û ala partiyê, em bi nirxên demokrasiyê ve girêdayî man. Di van 13 salan de ji bilî çend îstîsnayan, di her merheleyên girîng de hin qadir xwestin vegerin destpêkê, xwe li partiyê ferz kirin û piştre jî îstîfa kirin û ketin pey damezrandina saziyeke nû.
Me jî hêmanên xebatên demokratîk derxit pêş, bi xweşbînî tekoşîna xwe domand. Ligel hemû kiryarên nerênî, dîsa jî, em ji nêrîna xwe derbarê hevkari û yekîtiyê de dûr neketin. Me, çu car ji wan aliyên ku ji partiyê veqetiyan, pêwendiyên xwe qut nekir û her tim dostaniya xwe domand, car caran jî, bi wan re di nav hevkariyê de bûn.
Beriya her hilbijartinek, me got “belkî vê carê bibe”, me bang li hemû aliyê welatparêz yên kurd kir daku mil bidin milên hevûdû, pêkve beşdarê hilbijartinê bibin. Mixabin, hinek ji van aliyên ku her tim behsa yekîtiyê dikirin û dikin, digotin, “em ji hevkariya hilbijartinê re amade nîn in.”

Hinek ji wan jî, piştgiriya HDPê ku Tirkiyebûniyê diparêze, kirin. Hema piştî hilbijartinê, dîsa dihatin ba me û ji me dawza pêkanîna yekîtiyê dikirin.
Dostno, HAK-PAR projeya yekîtiyê ye û em jibo pêkanîna yekîtiya welatparêzên kurd, wek do îro jî samîmî ne. Lêbelê, ewqas ceribandin jî nayên piştguhkirin. Bila hinek jî ew aliyên ku bûne sedemê parçebûna tevgera siayasî ya kurd, lixwe veeqilin û fedekarî bikin.

Ger nuha jî samîmî ne, pêngava ewil ev e ku vegerin partiya xwe ku bêhincet jê veqetiyabûn.
Herkes dizane ku HAK-PAR, partiyeke xeteka siyasî nîn e.
HAK-PAR, partiyeke demokratîk, azadîxwaz û guherenxwaz e û berdewamiya kevneşopiya tekoşîna azadiya gelê kurd ya 40 salan e. HAK-PARê, di van 14 salan de di qada siyaseta legal de mesafeyeke berbiçav girtiye, kêm zêde di nav raya gelemperî de hatiye naskirin. Li Tirkiyeyê zêdetirî 100 partiyên siyasî hene, lê 20 ji wan mafê beşdarbûna hilbijartinê bidest xistine ku yek ji wan jî, HAK-PAR e.

Di hilbijartinên dawî de HAK-PAR bû partiya 8an.
Di çarçoveya hêmanên xebatên demokratîk de HAK-PAR, partiya hemû Kurdistaniyan e.
HAK-PAR, navnîşana yekîtiyê ye, werin em mil bidin milên hev, daku bikaribin jibo bidestxistina maf û azadîya gelê kurd bibin alternatîf.

Her wisa, dixwazim bang li wan hevalên ku di şertên herî dijwar de, jibo azadiya gelê kurd em di milên hev de bûn û me pêkve gelek zor û zehmetî kişand, bikim ku nuha ji me dûr ketine;
Her çiqas, nuha ji ber hincetên nehincet em ji hev dûr ketibin jî, lê hun jî dizanin ku ji aliyê fikir û raman ve, çu cûdahîyek di navbera me de tune. Em bixwe pêwistî pê nabînin ku li hember hevûdu xetên sor yên bi zorê bikşînin.
Di navbera wan qadirên ku ji heman kevneşopiyê tên, bi heman nirxan perwerde bûne, xwedî heman fikir û ramanî ne û jibo azadiya Kurdistanê têdikoşin de, hûnandina dîwar û bendên ji qeşayê helwestekî rast û karekî bixêr nîn e.
Derîyê HAK-PARê ji herkesî re vekiriye. Werin em dest bidin destên hev. Daku HAK-PAR bikaribe di tekoşîna azadiya gelê kurd de bibe alternatif.

Em bi biryar in.
Em ê bi serkevin!
Bijî HAK-PAR
24 Nisan 2015
Cîgirê Serokê Gîştî
Necati Bayram

02) TBMM Başkanı: Anayasa dindar olmalı -26.04.2016

Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanı İsmail Kahraman, “Bir İslam ülkesiyiz. Bu nedenle dindar bir anayasa yapmalıyız” dedi.

İstanbul Üniversitesi (İÜ) Rektörlüğünde, İslam Ülkeleri Akademisyen ve Yazarlar Birliğince (AYBİR) düzenlenen Yeni Türkiye Konferansları kapsamındaki "Yeni Türkiye ve Yeni Anayasa" başlıklı toplantıda konuşan Kahraman, Türkiye'nin yeni bir anayasaya ihtiyaç olduğunu söyledi.

Kahraman, “1982 Anayasası'nı hazırlayan heyette Şener Akyol da vardı. Kendisine, 'Müslüman bir ülkedeyiz, neden anayasa Allah ismi ile başlamadı?' diye sordum. O da 'Biz Allah ile başlattık ama konsey kaldırdı' dedi” şeklinde konuştu.

Yeni anayasada laiklik tarifinin olmaması gerektiğini söyleyen Kahrman, “Anayasamızın dinden kaçınmaması lazım. Müslüman bir ülke olarak neden kendimizi dinden arındırma, geri çekme durumunda olacağız? Bir İslam ülkesiyiz. Bu nedenle dindar bir anayasa yapmalıyız" ifadelerini kullandı.

“Başkanlık sistemi iskeletli bir anayasa metni hazırladık” diyen TBMM Başkanı, “Başkanılık diktatörlük deniyor. Ne münasebet. Şimdi Obama diktatör mü?” diye sordu.

03) Demirtaş ABD'ye gidiyor -26.04.2016

Ankara-Washington-Brüksel hattında ikinci “çözüm süreci” arayışları konusunda yoğun diplomasi trafiği yaşanıyor.

28 Nisan'da ABD'ye gidecek olan Halkların Demokratik Partisi (HDP) Eşbaşkanı Selahattin Demirtaş'ın “çözüm süreci”nin yeniden başlaması için Obama yönetimiyle üst düzey görüşmelerde bulunacağı bildirildi.

Ankara-Washington-Brüksel hattında ikinci “çözüm süreci” arayışları konusunda yoğun diplomasi trafiği yaşanıyor.

Ankara ise, PKK'nin silah bırakmasını ve sınır dışına çıkmasını masaya oturmanın ön koşulu olarak öne sürüyor.

BBC'ye konuşan KCK Yürütme Konseyi Eşbaşkanı Cemil Bayık, ABD ile PKK arasında temas olduğunu söyledi.

KCK Eşbaşkanı Bayık, "ABD dahil koalisyon güçleriyle temasımız var" dedi.

04) Kürdistan’ın Kuzeyinde Siyaset Anlayışı ve Siyaset Sınıfı Üzerine Notlar -26.04.2016
İbrahim GÜÇLÜ

Bugüne dek Kürdistan’daki siyaset anlayışı ve siyaset sınıfı üzerine yazılar yazdım. Bir dönemdir bu konuda yazmaya ara vermiştim. Ama son günlerde katıldığım toplantılardan sonra, benim de içinde olduğum siyaset sınıfı üzerine yazmanın gerekli olduğu neticesine vardım.

Monarşik ve tekçi toplumlarda siyasetten bahsedilemez. Çünkü bu toplumlarda, egemen ve iktidar olan şahıs, kral, melik, diktatör; her konuda karar verme; devleti istediği gibi yönetme ve yürütme hak ve yetkisine sahiptir.

Yunan Toplumunda, demokrasiden çok eski zamanlarda bahsedildiği için, siyaset ya da politika kavramına rastlanır. Çünkü eski Yunan’da “demokrasi” diye bir kavram ve demokrasi denilen bir devlet ve siyasal yönetim söz konusu. Eski Yunan’da bu nedenle herkes, özellikle de üst sınıf ve okumuş elit, devlet yönetimini elinde bulunduranları etkilemek, yeni yöneticileri seçmek için siyaset denilen kavrama ve yönteme ve disipline başvurmak durumundaydı.

Siyaset kavramı, 14. Yüzyıldan sonra kullanılan ve başvurulan bir kavramsal disiplin olmasına rağmen, asıl olarak Ulus Devletlerin oluşumu ve demokrasi döneminin kavramı olarak yer etti. Ulus Devletler, feodal devletlere karşı merkezci burjuva devletlerdir. Burjuvaların, feodal sınıflara karşı yürüttüğü mücadele ve siyasetin son aşaması ve zaferidir.

Demokrasi, halkın kendi kendisini yönetme rejimidir. Bunu çoğulcu siyasi parti ve örgütler yapısıyla, siyaset yaparak sürdürür.

Siyaset kavramıyla ilgili birçok tanım var. Ama siyaset sanatının yaptıklarını en genel anlamda alt-alta sıralayıp sentezleştirirsek şöyle bir tanım karşımıza çıkar:

“Siyaset, her şeyden önce bir yönetme sanatı. Hükümet/devlet icraatlarını etkileme, değiştirme veya yönlendirmek işidir. Devlet yönetimini veya kontrolü ele geçirme ve elde tutma bilgisi veya sanatıdır. Bireyler ve gruplar arasında güç ve liderlikle ilgili olan rekabettir. Bir takım maharet ve hünerlerle, çoğu kez dürüst veya ahlaki olmayan şekilde uygulamalarla karakterize edilen etkinliklerdir. Bir toplumda yaşayan insanlar arasındaki ilişkiler karmaşasının bir toplamıdır. Yaşanılan zaman veya gelecek için kararlar almak ve uygulamak için koşullar ve verilerin ışığında alternatifler arasından seçilen eylem veya eylemleri ortaya koymak, belirlenen yöntem veya biçimlerde uygulamaktır. Özellikle bir devlet organının uygulanabilir icraat ve genel amaçlarını ana hatlarıyla açıklayan yüksek düzeyli planlardır.”

Siyaset kavramı ile birlikte, siyasetin araçları da gündeme girmiştir. Siyaset, dar anlamda siyasi parti ve örgütlerle, geniş anlamda dolaylı siyaset kurumları ve sivil toplum örgütleriyle gerçekleştirilir.

Bu bağlamda, siyaset kavramı ile siyasi parti ve örgütler arasından doğrudan bir bağ vardır. Siyasi parti ve örgütler olmadan, aslında siyasetten bahsedilmez. Partisiz ve örgütsüz siyaset bu anlamda düşünülemez.

Siyaset sanatı, aynı zaman da siyasi bir sınıfın varlığını gerekli kılar.

Siyaset sınıfı, siyaseti icra eden topluluktur.

Siyaset sınıfı, homojen bir yapıya sahip değildir. Değişik dünya görüşlerine, felsefelere, farklı toplum projesi ve programlarına uygun olarak çoğulcu bir yapıda oluşur.

Demokrasilerde siyaset, çoğulcu, siyaset sınıfının farklı renklerde ve yapılarda olması da, olmazsa olmaz şartlardan biridir.

Kürdistan’da da ulus devleti oluşturma faaliyetlerinin başlamasıyla bir siyaset sınıfının oluşması süreci başladı. Kürdistan’da siyasi partilerin kuruluşuyla bu sınıf kategorik bir yapı kazandı.

20. Yüzyılın başlarında oluşan ve Azadi Örgütü ile kategorik bir yapı kazanan Kürdistan siyaset sınıfı, geleneksel Kürt milli ve toplumsal değerleriyle gelişen bir sınıftı. Medreselerde, Kürt eğitimi ve kültürü ile yetişmişlerdi. Osmanlı Kültürünün etkisi altında olsalar da, ağırlıkla Kürt kültür ve toplumsal değerler sisteminin şekillendirdiği bir sınıftı.

Bu siyaset sınıfı, eğitimi, kültürü ve temsil ettiği toplumsal kesimler açısından, Kürdistan’ın sosyolojik çoğulculuğuna dayanıyordu. Ya da başka bir ifadeyle Kürdistan’daki sosyolojik çoğulculukla örtüşme gösteriyordu.

Bu dönemdeki Kürt Siyaset sınıfı, bu sosyolojik gerçekliği, temsili, eğitimi ve anlayışının bir gereği olarak; derin ve köklü milli düşünce ve davranış biçimlerini gösteriyordu.

Bu nedenle tam anlamıyla milli bir karakter taşıyordu.

Kürdistan toplumunun aynası, yabancılaşmayan bir siyaset sınıfıydı.

Kürdistan’ın Kuzeyinde, milli direnme ve hak mücadelelerinin başlamasıyla bu siyaset sınıfı, güçlendi ve siyaset icrasında tayin edici ve belirleyici oldu. Ne yazık ki, milli direnme hareketlerinin sömürgeci devletin zoruyla kırılması, dönemin değişik toplumsal kesimlerinden gelenlerden oluşan siyaset erbabını yok etti ve kırımdan geçirdi.

Kürdistan’ın Kuzeyinde, 1959’lardan sonra yeniden bu siyaset sınıfı yeşermeye başladı. 1965’lerden sonra bu siyaset sınıfı örgütsel bir yapı kazandı. 1974 yılından sonra aynı nitelikli (sosyalist) çokçu partili yapı ile niteliksel farklılık kazandı ve sayısal bir güce erişti. Bu siyaset sınıfının ağırlıklı ve belirleyici rengi sol nitelikliydi.

Kürdistan toplumunun sosyolojik sınıfsal ve toplumsal çoğulculuğuna dayanmıyordu. Ağırlıkla belirli bir toplumsal kesimden, küçük burjuva okumuş kesimden oluşmaya başladı.

Bu siyaset sınıfı, soğuk savaş döneminin sol kültüründen derinde etkilenmekle kalmayan, o değerleri gönüllü benimseyen; Kemalist eğitim kurumlarında yetişen; demokratik olmayan otoriter ve elitik Kemalist ve Türk sol düşüncelerinin şekillendirdiği bir siyaset sınıfı oldu.

Bu siyaset sınıfı, bu nedenle Kürdistan milli ve toplumsal değerleriyle sorunlu olan, toplumsal yabancılaşmayı içinde taşıyan, standartlı bir siyaset sınıfıdır.

Bu siyaset sınıfı, milli temsil yeteneğinden uzak, tekçi ve otoriter düşünce ve davranış içinde olan bir siyaset sınıfıdır.

Bu siyaset sınıfı da bir ölçüde milli hareketi geliştirmede öncü ve motor güç oldu. Ama 12 Eylül 1080 Askeri Sömürgeci Faşist Diktatörlükle birlikte kırılma yaşamakla kalmadı, tasfiye ile karşı karşıya kaldı.

Bu tarihsel kırılmadan sonra, geriye tabir caizse bir kılıç artığı bir siyaset sınıfı kaldı.

Bu kılıç artığı siyaset sınıfı, bugüne dek niteliksel bir değişiklik göstermeden, eski ve soğuk savaş dönemi değerlerini koruyor. Kürdistan milli ve toplumsal değerlere yabancılaşmaya yatkın yapısını devam ettiriyor.

Mevcut siyasi sınıf, Kürt milli ve toplumsal değerlerinden uzaktır. Kürtçe okuma yazmayı ağırlıkla bilmeyen, Kürtçe konuşmayan; Kürt Kültürü ile içli dışlı olmayan bir sınıftır.

Kemalist eğitimle edinilen sömürge kültür değerlerini bünyelerinde atma ve yapısal özelliklerini dezenfekte etme yerinme, sömürgeci kültür değerlerini içselleştirme gibi bir dramatik konumları var.

Kürdistan’ın Kuzeyindeki siyaset sınıfının, bilgi düzeyi oldukça düşüktür. Eğitimli bir sınıf değildir. Bilgilerinin kapasitesi günümüzde lise öğrencilerinin seviyesindedir. Kendilerini geliştirmek için okumuyorlar ve araştırmıyorlar.

Hayat ve siyaset, fizik, kimya, matematik, sosyal bilimlerdir. Siyaset sınıfı, bu bilimsel disiplinlerden habersizdir.

Siyaset sınıfı, hem genel ve hem de özel olarak Kürt/Kürdistan tarih bilgisinden uzaktır. Kürdistan’ın yakın siyasi tarihi ile ilgili bilgileri oldukça sığ ve sıradan bilgilerdir. Kürdistan’daki, siyasi örgüt ve parti oluşumlarının; milli direnme hareketlerinin gelişim düzeylerinden ve bilgilerinden yoksundur.

Günümüzü, okuma yetisi ve yeteneğinden yoksunlar. Dünyadaki hızlı gelişmeleri algılamada sorunludurlar. Geçmişi tekrarlamaktan öteye geçemiyorlar. Yeni tespitler ve yorum kabiliyetleri yok.

Çağımız, yenilikçilik, değişim, reform ve demokrasi çağıdır. Toplumsal gelişme, milli bir hareketin sürdürülmesi ve başarıya ulaşması, bu değerlerden bağımsız gelişme şansına sahip değildir.

Ne yazık ki Kürdistan’ın Kuzeyindeki siyaset sınıfı, yenilikçi, değişimci, reformcu ve demokrat değildir. Soğuk savaş döneminin statükocu, durağan, değişimci olmayan, tekçi, totaliter değer yargılarını benimsemeye ve sürdürmeye devam ediyor.

Bu tarihsel kırılmadan sonra, geriye tabir caizse bir kılıç artığı bir siyaset sınıfı kaldı.

Bu kılıç artığı siyaset sınıfı, bugüne dek niteliksel bir değişiklik göstermeden, eski ve soğuk savaş dönemi değerlerini koruyor. Kürdistan milli ve toplumsal değerlere yabancılaşmaya yatkın yapısını devam ettiriyor.

Mevcut siyasi sınıf, Kürt milli ve toplumsal değerlerinden uzaktır. Kürtçe okuma yazmayı ağırlıkla bilmeyen, Kürtçe konuşmayan; Kürt Kültürü ile içli dışlı olmayan bir sınıftır.

Kemalist eğitimle edinilen sömürge kültür değerlerini bünyelerinde atma ve yapısal özelliklerini dezenfekte etme yerinme, sömürgeci kültür değerlerini içselleştirme gibi bir dramatik konumları var.

Kürdistan’ın Kuzeyindeki siyaset sınıfının, bilgi düzeyi oldukça düşüktür. Eğitimli bir sınıf değildir. Bilgilerinin kapasitesi günümüzde lise öğrencilerinin seviyesindedir. Kendilerini geliştirmek için okumuyorlar ve araştırmıyorlar. Hayat ve siyaset, fizik, kimya, matematik, sosyal bilimlerdir. Siyaset sınıfı, bu bilimsel disiplinlerden habersizdir.

Siyaset sınıfı, hem genel ve hem de özel olarak Kürt/Kürdistan tarih bilgisinden uzaktır. Kürdistan’ın yakın siyasi tarihi ile ilgili bilgileri oldukça sığ ve sıradan bilgilerdir. Kürdistan’daki, siyasi örgüt ve parti oluşumlarının; milli direnme hareketlerinin gelişim düzeylerinden ve bilgilerinden yoksundur.

Günümüzü, okuma yetisi ve yeteneğinden yoksunlar. Dünyadaki hızlı gelişmeleri algılamada sorunludurlar. Geçmişi tekrarlamaktan öteye geçemiyorlar. Yeni tespitler ve yorum kabiliyetleri yok.

Çağımız, yenilikçilik, değişim, reform ve demokrasi çağıdır. Toplumsal gelişme, milli bir hareketin sürdürülmesi ve başarıya ulaşması, bu değerlerden bağımsız gelişme şansına sahip değildir.

Ne yazık ki Kürdistan’ın Kuzeyindeki siyaset sınıfı, yenilikçi, değişimci, reformcu ve demokrat değildir. Soğuk savaş döneminin statükocu, durağan, değişimci olmayan, tekçi, totaliter değer yargılarını benimsemeye ve sürdürmeye devam ediyor.

Siyaset sınıfımız, soğuk savaş sonrasında olup bitenleri izleme, anlama, kavrama ve içselleştirme yeteneğinden yoksundur.

Sosyalist sistemim çöküşü sonrasındaki gelişmeleri, teknik düzeyde kavrama ve algılama durumunda. Bu değişimin, insanlığın hayatında, sistemlerin ve rejimlerin hayatında yaptığı değişiklikleri anlamaktan uzaktırlar.

Toplum ve millet demek, hukuk demektir. Hukuk olmadan, bir toplum ve millet medeni bir yapı kazanamaz. Kendi içinde barışçıl bir yaşam sürdüremez. Demokratik bir yapı kazanamaz. Çoğulculuğunu koruyamaz ve yaşatamaz.

Bu gerçek doğru ve değer, Kürdistan toplumu için de geçerlidir.

Kürdistan, işgal altında olan sömürge altı bir statüde olduğu, Kürtler kendi ülkelerinde yönetici konumunda olmadığı, Kürdistan devleti olmadığı, bağımsızlıktan uzak olunduğu için, devletler bünyesindeki bir hukuk sistemini yaratmak olanaklı değil.

Ama siyaset sınıfının, bugünden gelecekteki Bağımsız Kürdistan’ın hukuk anlayışına sahip olması, o bu hukuku adım-adım inşa etmesi, geliştirmesi, uygulaması, hukukun üstünlüğüne iman getirmesi ve gerçekleştirmesi için çaba göstermesi gerekir.

Ne yazık ki Kürdistan’ın Kuzeyindeki siyaset sınıfı için, hukukun, hukukun üstünlüğünün hiçbir kıymeti harbiyesi yok. Siyaset sınıfında, hem bireysel anlamda hem de siyaset sınıfının oluşturduğu siyasi kurumlarda hukukun esamesi okunmamakta. Hukuk, keyfiliğe kalmış durumdadır.

Bu nedenle bu sınıf, adalet ve eşitlik bilincine de sahip değil. Başka bir deyimle bu siyaset sınıfında adalet ve eşitlik bilinci gelişmiyor.

Hak ve özgürlükler konusunda çifte standartlılık var.

Bu siyaset sınıfı, kendisine hak saydığını karşısındakine hak saymıyor.

Özgürlükleri çiğneme konusunda büyük bir keyfiliğe sahip. Parti ve örgütlerinde, hukuka, insan hak ve özgürlüklerine kıymet vermedikleri gibi çiğnemekte de mahirdirler.

Ayrıca bu siyaset sınıfımızda tutarlı bir hak ve özgürlükler bilinci de yok.

Siyaset sınıfımızda, medeni cesaret yok. Kürt/Kürdistan Davasını, her yerde ve her zaman savunma kararlılıkları ve nitelikleri yok. Tutumu, döneme, zamana, yer, konuşulan kuruma göre değişmektedir.

Sömürgeci devlet kurumları karşısında, Kürt/Kürdistan Davasının savunmada hayli yetersiz ve korkaktırlar. Daha olumsuzu, sömürgeci devletin sorumluları ve değerleri karşısında kompleks sahibidirler. Onlara benzemek için, olmadık yollara baş vurmaktadırlar.

Siyaset sınıfının, sömürgeci devlet, kurum ve sorumlularına karşı korkaklığı, ülke içindeki haksızlıklar, hukuksuzluklar, kötülükler karşısından da aynen zuhur etmektedir.

Bundan dolayı, güçlü mücadele, muhalefet ruh ve canlılığına sahip değildir.

Hem dışarıda sömürgecilere karşı, hem de içeride hak ve hukuk ihlallerine karşı uzlaşmacı karaktere sahipler.

Sömürgeci devlete karşı, millet olma, milli kurtuluş, Kürtlerin kendi kendilerini yönetme, bağımsız devlet olma kapasitesiyle tutum davranış göstermiyor.

Siyaset sınıfının, milli refleksi ve mücadele ruhu oldukça zayıftır.

İçerde de hak ve hukuk ihlallerine, Kürt/Kürdistan Davasının aleyhine Kürtlük adına yapılan yanlışlara, ihanetlere karşı mücadele etme refleksine sahip değiller.

Bu korkaklık ve cesaretsizlik, son hendek savaşında şehirlerimizin tahrip edilmesi ve yıkılması konusunda daha somut bir şekilde ortaya çıktı.

05) ABD’den ateşkes çağrısı -26.04.2016
KURDISTAN

Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Erbil Başkonsolosu Matthias Mitman, Peşmerge Güçleri ile Şii Heşdi Şabi milislerinin ateşkes yapmasını ve buna uymalarını istedi .

Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Erbil Başkonsolosu Matthias Mitman, Peşmerge Güçleri ile Şii Heşdi Şabi milislerinin ateşkes yapmasını ve buna uymalarını istedi.

Matthias Mitman, Selahaddin’in Tuzhurmatu ilçesinde Peşmerge Güçleri ile Heşdi Şabi milisleri arasında yaşanan çatışmalara değindi.

Rûdaw’a konuşan Matthias Mitman, “Tuzhurmatu’da yaşanan şiddet olaylarını gördük. Durumun sakinleşmesi ve sorunun barış içinde çözülmesi için Irak Başbakanı Haydar Abadi ve diğer iki tarafa da çağrıda bulunuyorum. Ateşkese uyulsun. Tuzhurmatu’da sorunun çözülmesine destek veriyoruz” dedi.

Başkonsolos Mitman ayrıca, “Birleşik bir Irak görmek istiyoruz. Burada yaşayan Iraklılar da olmak üzere tüm Iraklar’ın IŞİD’e karşı savaşmasını istiyoruz. Çünkü bu, ülkedeki halklara yönelik büyük bir tehlikedir” diye konuştu.

Tuzhurmatu’da yaşananlar

23 Nisan akşamı Şii milislerin Tuzhurmatu’da tanınan Kürt genci Goran Gewher’in evine el bombası atması üzerine çatışmalar yaşandı.

Çatışmalarda 1’i komutan 5 peşmerge şehit düşmüştü, bugün şehit düşen peşmergeyle beraber şehit peşmerge sayısı 6’ya çıktı.

4 peşmergenin yaralandığı çatışmalarda, 2 sivil yaşamını yitirdi, 21 sivil de yaralandı. Çatışmalarda ayrıca 25 milis öldürüldü.

Dün ilçede Şii Heşdi Şabi milisleri ile Peşmerge Güçleri arasında yaşanan çatışmalar nedeniyle, Kerkük Valisi Necmeddin Kerim ile Şii Bedir Tugayları Komutanı Hadi Amiri’nin de katıldığı bir toplantı düzenlendi.

Toplantı sonrasında Hadi Amiri, Tuzhurmatu'da ateşkes ilanı konusunda anlaşma sağlandığını belirtmişti.

Rûdaw’a bu akşam konuşan Tuzhurmatu Kaymakamı Şelal Abdul, “Dün yapılan anlaşma sadece saat 20- 22 saat sürdü” dedi.

06) Kutlu Doğumda Kadınlar hem var hem de yok-26.04.2016

Doğruhaber gazetesinde yayınlanan bir yorum yazısında, Kutlu Doğum etkinliğinde kadınların protokolde ve konuşmacı olarak bulunmaması eleştirildi.

Bir başka açıdan [Yusuf AZAD]

Evet bir “milyonluk” Kutlu Sevda daha gerçekleştirildi Diyarbakır'ın Nevroz Meydanı'nda. Geçen yılki Kutlu Doğum etkinliği sonrasındaydı ilk yazımı yazmıştım gazetemize. O yazıda da şunu belirtmiştim: “Artık bu coğrafyada Muhammedi Sevda'ya “kitlesel katılım” endişesinin son bulduğu bir dönem yaşanmakta.” Zira geçen yıl olduğu gibi bu yıl da özellikle PKK/HDP çevreleri yoğun bir “bomba patlayacak” kampanyası başlatmış ve bu alana gelen herkes bu kara yalanı duyduğu halde “milyonluk” meydanı hınca hınç doldurmuştu.

Bu yıl şehir adeta savaştan çıkmıştı. Konjönktürel olarak da “bomba patlayacak” propagandasının daha etkili olması bekleniyordu. Ayrıca iki ateş arasında mağdur edilmiş halkımızın Kutlu Doğum ve nevroz etkinliğinden çok daha önde gelen öncelikleri vardı. Bir kıyas için söylemiyorum ama bu nedenle Nevroz'a katılım, gerek “cezalandırma” adına gerekse halkın önceliklerinin değişmesi nedeniyle çok cılız kaldı. Ancak evi yakıldığında ve kapısına yerleştirilen bombalardan kaçmak zorunda kaldığında bile o telaşta, evinden almak için aklına ilk gelen değeri Kur'an olan, ağzından ilk çıkan sözcüğü de Salavat olan bir milletin evlatlarıydı Kutlu Doğum meydanını “milyonluk” kılan.

Belki reel bir analize tabi tutulduğunda Kürtlerin gerek ümmet içerisindeki tarihsel “mahrumiyetinden” gerekse son asırda iç ifsada en çok tabi tutulan kavim olması nedeniyle, İslam ile arasına en çok mesafe koyması beklenirken, bilakis her zamanda ve şartta yangından, talandan ifsattan kurtardığı ilk “değer” Kuran'dır. Kutlu doğum öncesi birkaç birikmişini altına yatırıp “eğer etkinlikte şehit olursam altınlarımı şehit çocuklarına verin ve eğer yüz bomba da patlatsalar ben yine Muahmmed'e gideceğim” diyen kadının duyguları can alıcı bir örnek niteliğindedir.

İşte bu duygu ve adanmışlıkla koştu meydana kadınlarımız. Ve meydanın büyük çoğunlunu kadınlar oluşturuyordu. Kadını ifsada rağmen; kadını “cennetimiz”, “hürmetimiz”, ve “namusumuz” olmaktan çıkarmaya çalışan “şeytan”a rağmen…

Ancak bizler de kadına gereken önemi vermeliyiz. Toplumun değişmez ikinci denk parçası olan ve o olmadan hep yarım kalacağımız kadın, Mevlid etkinliğinin merkezinde nerdeyse hiç yoktu. Ne platformda ne de protokolde…

Oysa oraya çıkıp “duygu”ya çok daha iyi dokunabilen bir bacımızın yapacağı coşkulu bir konuşma hem çok daha etkileyici olur, hem de kadınlara dair oluşmuş/oluşturulmuş önyargılar yıkılırdı. Ve hatta kadınlarda, bu “coşkuya” dair daha fazla bir aidiyet oluşurdu.

Bence protokolde de kadınlar meydandaki oranları nisbetince temsil edilmeliydi. Özellikle sembol isimler damgasını vurmalıydı bu güne.

Bir başka uyarıyı da Türkiye'nin batısına yapmak lazım. Bildiğim kadarıyla batıdan birçok kanaat önderi davet edilmiş ancak katılmamışlardır. Organizasyonu, coşkuyu ve iyi niyeti yerinde gören Faruk Beşer Hoca'mız katıldığı bir televizyon programında “meğer birbirimize uzaktan kardeşlik edebiyatı yapıyormuşuz. Meğer birbirimizi tanımıyormuşuz” deyip gerçekleştirilen bu geniş katılımlı büyük organizasyonun hem bu gün için hem de yarınlarımız için önemini üzerine basa basa anlatıyordu. Ancak bu denli büyük bir Muhammed'i buluşmaya katılan bir ikinci yazan, çizen, düşünen, fikir üreten Türk kardeşimize rastlamadık. Şimdi “batımıza” soruyoruz; daha ne kadar “doğunuza” sağır kesileceksiniz? “Konjonktürel Yararlar” dışında Müslüman Kürd'lerin sizin için bir anlamı ve önemi ne zaman olacak? Sadece PKK karşıtlığı üzerinden bir değer biçmeye ne zaman son vereceksiniz? Bu cenahtan bir tv kanalı Diyarbakır Kutlu Doğum Mevlidi'nden verdiği haberde dört saatlik etkinlikten sesli olarak sadece “Türkiye'den selamlar sana” marş mısrasını birkaç defa vermesi niyeti de meramımızı da anlatmaya yeter sanırım.

Kürtler “gönül alma” pozisyonunda değil bilakis “gönlü alınma” pozisyonda olduğu halde kardeşlik havzasına bu kadar “emek” taşıyorken; özellikle topluma mal olmuş ve kardeşlik iddiası olan Türk şahsiyetler bu ortak sevdayı görmeli ve bu vahdet kervanının bir gönüllü neferi olma yolunda gayret göstermeli.

Bu “sevda”dan bir başka dersi de başta HDP/PKK olmak üzere tüm sol sosyalist Kürt örgütleri çıkarmalı. Artık İslam ve Müslüman'la uğraşmaktan ve Kürdistan'ı dejenere projesinin piyonu olmaktan vazgeçmeliler. Batının Truva Atı olmanın zamanı geçmiştir. Bu Nûr'u, üfürükleriyle halkımızın kalbinden sökemeyeceklerini anlamalılar. Artık, onların da halkımızın ve bu toprağımızın özüne rücû etmeleri ve bununla çelişecek projelerin mezesi olmaktan vazgeçmelerinin zamanı gelmiş de geçmiş bile. Aksi halde, halkımız içindeki “zehirli otlar”ını ayıklamayı iyi bilmektedir. (Doğruhaber)

07) ABD Suriye'ye 250 asker daha gönderecek -26.04.2016

ABD, Suriye'de IŞİD'le mücadele eden yerel güçleri desteklemek için bu ülkeye 250 asker daha gönderileceğini açıkladı.

ABD Başkanı Barack Obama'nın Ulusal Güvenlik Danışman Yardımcısı Ben Rhodes Obama'nın IŞİD'e karşı kazanım elde eden Suriye'deki yerel müttefiklere destek amacıyla özel kuvvetlere ait 250 askeri Suriye'ye göndermeye karar verdiğini söyledi.

Obama'nın Almanya gezisi çerçevesinde Hannover kentinde basına açıklamada yapan Rhodes, "Kuzey ve Doğu Suriye'nin bazı bölgelerinde IŞİD'in elindeki mevzilerinden çıkarıldığını gördük. Bu ilerlemeyi hızlandırmak istiyoruz ve ek özel ABD kuvvetlerinin kritik rol oynayacağına inanıyoruz" dedi.

ABD'li yetkililer, amacın, Suriye'nin kuzey doğusunda, daha fazla Sünni Arap'ı, Kürt savaşçılara katılmaları için teşvik etmek olduğunu belirtti.

Bu askerler çatışmalara katılmayacak.

Pazar günü BBC'ye konuşan Barack Obama, Suriye'ye kara birlikleri gönderilmesinin yanlış olacağını söylemişti.

Obama askeri çabaların tek başına Suriye'nin sorunlarını çözmeye yeterli olmayacağını belirterek, "ABD, İngiltere ya da Batılı ülkelerin Suriye'ye kara birlikleri gönderip Esad rejimini devirmesi hata olur" demişti.

Obama'nın açıklaması bekleniyor

AP haber ajansı, gönderilecek askerlerin büyük bölümünün özel kuvvetlerden olacağını belirtti.

Grupta tıp ve lojistik ekipleri de olacak.

Bu konudaki resmi açıklamayı, bugün Obama'nın Almanya ziyaretine yapması bekleniyor. Image copyright

Obama Hannover'da Suriye'yi ve diğer dış politika konularını İngiltere, Almanya, Fransa ve İtalya liderleriyle görüşecek.

Barack Obama BBC röportajında, başkanlıktaki kalan dokuz aylık süresi içinde Irak Şam İslam Devleti'nin yenilgiye uğratılmayacağını da kabul etmiş, "Ancak yavaşça, faaliyet gösterdikleri alanı daraltabiliriz" demişti.

Obama, Suriye'nin "içler acısı ve çok karmaşık bir durumda" olduğunu söyledi ve sorunun basit bir çözümü olmadığını vurgulamıştı.

ABD Başkanı, "Suriye'nin uzun vadeli sorunlarını çözmek için tek başına askeri çözüm - ve bizim kara birlikleri göndermemiz sonuç vermeyecek" diye konuşmuştu.

Obama ABD öncülüğündeki koalisyonun "Rakka gibi yerlerde IŞİD'i hedef almaya devam edeceğini, ülkenin bu bölümlerini tecrit edeceklerini, Avrupa'ya yabancı savaşçı gönderen bu bölümlerini hapsedeceklerini" söylemişti. (BBC)

08) KDP’li Hawrami: Federal sistem darbe aldı! -26.04.2016

Kürdistan Demokrat Partisi (KDP) Dış İlişkiler Sorumlusu Hemin Hawrami, Irak’ın federal sisteminin darbe aldığını söyledi.

Hemin Hawrami, Rusya’nın başkenti Moskova’da “Ortadoğu Sorunları ve Bölgenin Geleceği” konulu konferansa katıldı.

Konferansta konuşan Hemin Hawrami, “Kürtler, Arap güçleri ile ortak bir yönetimde yer alsa bile Bağdat Hükümeti şu ana kadar Erbil’in bütçesini ödemedi” dedi.

Irak’ın federal sisteminin darbe aldığına dikkat çeken Hemin Hawrami, “Irak ile Kürdistan Bölgesi arasındaki ilişkilerin yeniden gözden geçirilmesi, yeni bir formülün düşünülmesi gerekiyor” dedi.

Hawrami, Peşmerge Güçleri’nin Musul’u kurtarma operasyonuna katılacağını ancak operasyon öncesi bir uzlaşmaya ihtiyaç olduğunu dile getirdi.

Erbil – Bağdat arasında sorunların olduğuna dikkat çeken KDP’li yetkili, Kürtler’in ve Kürdistan Bölgesi’nin Sünni - Şii çatışmasında taraf olmadığını ifade etti.

KDP Dış İlişkiler Sorumlusu Hawrami ile Hoşevi Mele İbrahim ve Abdülselam Zebari’den oluşan heyet 20 Nisan’da Adil Rusya Partisi’nin kongresine katılmak üzere Rusya’ya gitmişti.

09) IŞİD’in geleceği ve Sykes- Picot çökerken-26.04.2016
Kemal Burkay

Musul yöresinde IŞİD’e karşı beklenen operasyonun başladığına dair haberler geliyor. Irak ordusu ve Peşmerge’nin başlattığı hareketin ilk gününde 13 köy IŞİD güçlerinden temizlenmiş. Aynı zamanda Suriye hükümetine bağlı askeri güçler de ülkenin doğusundaki Palmira’ya yaklaşıyormuş. Malum, IŞİD vandalları bu antik kente büyük zarar vermiş, paha biçilmez tarihi anıtları tahrip etmişlerdi.

Son iki yılda Kobani ve Şengal’den püskürtülmesi, IŞİD açısından duraklama döneminin başlangıcı idi. Şimdiyse, Musul hareketiyle ve Suriye içindeki operasyonlarla IŞİD bakımından geri çekilme dönemi başlıyor. Yakın bir zamanda Musul ve Rakka’nın düşmesi, bu örgüt bakımından çöküş sürecini hızlandıracaktır.

Bu iğrenç, acımasız örgütü kimler yarattı ve o kimlere yaradı?
Bazı dostlar, onun İran ve Şam rejimine yaradığına bakarak IŞİD’i onların yarattığı sonucuna varıyorlar.

IŞİD’in Suriye ve İran’a yaradığına şüphe yok. IŞİD ortaya çıktıktan sonra din adına öylesine bir barbarlık sergiledi ki, ABD, Esat giderse yerine daha kötüsü gelecek deyip Suriye’de mevcut rejimi devirme projesinden vazgeçti, en azından onu erteledi. Bu da bu ülkedeki Baas rejimine yaradı. Yine IŞİD’in yaptıkları, ABD ve öteki batılıların İran rejimiyle ilişkileri düzeltmelerine ve İran’ın bölgedeki etkisinin artmasına da yol açmış olabilir.

Yine de bütün bunlar IŞİD’i İran’ın ve Suriye’deki Baas rejiminin ortaya çıkardığı sonucuna varmamıza yetmez. Siyasi ve sosyal süreçler çok daha karmaşıktır. Bir olguya yol açanlarla, ya da onu yaratanlarla ondan yararlananlar farklı olabilir. Bazen evdeki hesap çarşıya uymaz. Siz bir plan kurarsınız, ama sonucundan başkası yararlanır. Bazen “kuyu kazan kendi düşer.”

IŞİD İran ve Suriye yönetimlerinin değil, tam tersine onlarla bir hesaplaşma içinde olanların eseridir.

Malum, IŞİD El Kaide’nin bir türevidir. El Kaide ise Afganistan’da Sovyet yanlısı rejimle savaşmak için ABD tarafından ve Suudi Arabistan’ın desteğiyle yaratıldı. El Kaide’yi onlar eğitip donattılar.

Sovyetlerle birlikte Afganistan’daki rejim de çökünce, sözde İslam adına bu “kâfir rejime” karşı savaşmak için yaratılmış El Kaide bir bakıma hedefsiz kaldı ve kendisine yeni düşmanlar aradı. Bu düşmanlarsa, İslam’ı kendisi gibi yorumlamayan İslam ülkeleri dahil, inançları ve hayat tarzları farklı tüm dünya idi. Bu koşullanmışlıkla El kaide dört bir yana yayıldı, eylemler koydu ve bu eylemlerin en büyükleri bizzat kendisini yaratmış olan ABD’ye yönelik oldu. (Beyrut ve Suudi Arabistan’daki elçiliklere, New York’un İkiz Kuleleri’ne yönelik eylemler gibi.)

IŞİD’e gelince, o Irak ve Suriye’de Baas rejiminin yıkıntıları üzerinde ortaya çıktı.

Irak’ta Saddam rejiminin çöküşüyle birlikte, bu ülkedeki Sünni Arap kesimi de yönetimi Şii çoğunluğa kaptırdı ve bunu sindiremedi, direnişini çeşitli biçimlerde sürdürdü. Kuzey Afrika’da başlayan “Arap Baharı”nın Suriye ve Yemen’e ulaşmasının ardından bu ülkelerde de çekişme, aynı zamanda bir Sünni-Şii mezhep savaşına dönüştü. Bir yanda İran rejimi, Bağdat ve Şam hükümetleri, Lübnan Hizbullahı ve Yemen’deki Hussiler’den oluşan Şii aksı, diğer yanda Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar’dan oluşan Sünni aksı. Bu kesim Irak ve Suriye’deki Sünni Arapların, Şii egemenliğine karşı direnişini destekledi ve onları eğitip donattı. ABD de başlangıçta, İran rejimini dengelemek ve Suriye’deki dost görmediği Baas yönetimini çökertmek için söz konusu ikinci cephenin, yani Sünni kesimin yanında yer aldı.

Bir süreden beri İslam dünyasının liderliğine soyunan Türkiye’deki AK Parti iktidarı da Mısır ve Suriye’deki Müslüman Kardeşler’i ve diğer muhalif kesimleri destekler olunca ister istemez, söz konusu Sünni aksının bir parçası haline geldi, Ortadoğu’daki bu mezhep kavgasında taraf oldu.

Irak-Şam İslam Devleti projesi (IŞİD) işte böylesi bir ortamda ortaya çıktı. IŞİD’in kısa zamanda edindiği ekonomik ve askeri güç, üstün savaş yeteneği ancak böylesi bir destekle mümkün olabildi.

Ne var ki, yukarda değindiğim gibi, IŞİD’in kendi sapık anlayışı dışındaki tüm inançları ve yaşam tarzını, yani tüm dünyayı kendisine düşman gören tutum ve davranışı nedeniyle, ona bizzat destek verenler de ürküp desteklerini çektiler; hatta, örneğin ABD ve Batı Avrupa ülkeleri, Rusya ona karşı tavır aldılar.

Böylece hem bölge, hem dünya için ciddi bir belaya dönüşen bu çağdışı örgütün bir geleceği olmayacağı belli oldu. Onun yenilgiye uğratılıp etkisizleştirilmesi artık yalnızca bir zaman meselesi idi.

Ne kadar zaman alır bilemeyiz, ama belli ki onun defterinin dürülmesi çok sürmeyecek. Bu azgın örgüt tasfiye edildikten sonra Irak ve Suriye yeniden düzenlenecek. Bir ihtimal Suriye’de de, Irak’ta olduğu gibi serbest seçimlerle yönetim belirlenecek ve Suriye’de de Kürt, Nusayri ve Sünni Arap bölgelerinden oluşan federal bir yapı olaşacak.

Irak’ta da Sünni bölgesinin, Güney Kürdistan gibi federal bir bölgeye dönüşmesi ihtimali büyüktür. Hatta gelişmeler Irak’ın üç bağımsız devlete ayrılması ihtimalini de güçlendiriyor. Çünkü bu ülkede bizzat Sünni ve Şii Araplar bir arada yaşamayı başaramadılar, çatışma ve ayrışma çok keskin. Şii yönetim Anayasa’yı çiğnediği, örneğin Kerkük konusundaki geçici hükmü uygulamadığı, Kürtlerin petrolden payını vermediği için Kürtler de haklı olarak bağımsızlık yönünde adım atmaya hazırlanıyorlar.

Özetle söylersek, Irak ve Suriye’deki gelişmeler bu iki ülkenin yeni ve önemli düzenlemelerin eşiğinde olduğunu, yüz yıl önceki Sykes Picot’un çöktüğünü açıkça gösteriyor.

Bu gelişmeler tüm bölgeyi etkileyecektir. Türkiye’yi yönetenler de olup bitenlerden ders almalı. Eğer içerde barış ve huzur isteniyorsa sorunlar uygarca yol ve yöntemlerle çözülmeli. Kürt sorunu da Kürtleri ezerek, Kürdistan’ı yakıp yıkarak çözülemez. Eşitliğe, insan haklarına dayalı çağdaş ve adil çözümler devreye konmalı. Hem Kürtlerin, hem Türklerin ve bu ülkenin tüm insanlarının yararına olan budur.

Kaynak /http://www.hakpar.org.tr/

.

…

FOTO / KAYNAK: ŞENGÜL ÖZER'DEN

VARTO / GIMGIM DEYİP GEÇMEYİN (GÜZEL GIMGIM'IM)

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

YENİ HABER, NÛÇA NÛ (10) HER BÎJI KURDİSTAN

01) -26.04.2016

02) -26.04.2016

.

Ek.Tarihi Tue Apr 26, 2016 10:00 am Gön: Oezer

Yorumlar yazarlarına aittir. İçeriklerinden biz sorumlu değiliz.

Anonim kullanıcı yorum yazamaz, lütfen kayıt olun
 
İlgili Bağlantılar
· Daha fazla Medya
· Haber gönderen Oezer


En çok okunan haber: Medya:


Haber Puanlama
Ortalama Puan: 0
Toplam Oy: 0

Lütfen bu haberi puanlamak için bir saniyenizi ayırın:

Mükemmel
Çok İyi
İyi
İdare Eder
Kötü


Seçenekler

 Yazdırılabilir Sayfa Yazdırılabilir Sayfa

 Bu Haberi Arkadaşına Gönder Bu Haberi Arkadaşına Gönder


Forumlar

 




Bu Site Ali Usta tarafından yapılmıştır.


>Powered by Nuke-Evolution